limonlu kek
son bir haftadır evde boya ve badana işleri olduğu için mutfağa hiç giremedim. ama artık bu sabah geçen haftasonu vildan'ın bize ikram ettiği ve daha sonra bana tarifini gönderdiği keki denemeye kesin karar verdim. dün geceden gereken tüm malzemelerin listesini yaptım ve ertesi sabah kapıcımız alsın diye kapıya astım. olayı o kadar ciddiye almış olmalıyım ki rüyamda kapıcımız listeye bakmadan torbadaki parayla 6 ekmek almıştı, ben de çok sinirlenmiştim. neyse ki sabah kontrol ettiğimde rüyamın tersi çıktı.
sabahın yedisinde malzemeleri tezgaha dizip hızlı hızlı keki yapmaya başladım. margarinle şekeri çırptım. ikinci adımda yumurta sarılarını ekleyin diyordu. ben de bir güzel beyazları atıp sarılarını ekledim. birkaç adım sonra "şimdi yumurtaların beyazlarını ekleyin" cümlesini okuyunca kalakaldım. çabuk çabuk yapacağım derken malzemeler bölümünde yazan beyazları ayrı cümlesini atlamıştım. neyse ki annem duruma el atıp birkaç yumurta daha aldırdı. böylece kekim kurtulmuş oldu. sabah fotoğrafını çektikten sonra evden çıkarken kek hala sıcak olduğu için tadına bakamadım ama umarım benimki de vildan'ın keki kadar lezzetli olmuştur.
malzemeler:
- 300 gr. margarin
- 300 gr. (1+1/3 su bardağı) şeker
- 5 adet yumurta (sarısı beyazından ayrılmış)
- 9 yemek kaşığı limon suyu
- 3 limon kabuğu rendesi
- 300 gr. un (2 su bardağı+2 yemek kaşığı)
- 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
- 50 gr. çekilmiş badem
- 150 gr. pudra şekeri (1 tepeleme su bardağı)
- 1 limon
- yağlı kağıt
hazırlanması:
1. Oda ısısında bekletilip yumuşatılmış margarini, şekerle köpük köpük olana kadar çırpın. Yumurta sarılarını birer birer ekleyin. 4 yemek kaşığı limon suyu ve 2 limon kabuğu rendesi ilave edin. Un, kabartma tozu ve bademleri katıp karıştırın.
2. Yumurta akını kar gibi katılaşana kadar çırpın. Tahta kaşıkla çırpmadan karışıma ekleyin. Fırın tepsisini yaplı kağıtla kaplayın ve hamuru üze rine yayın. Önceden 180 derece ısıtılmış fırının alttan 2. rafında 25 dk. pişirin. (bizce bu süre 4dakika oldu. çünkü 25 dakikadan sonra üzeri yanmasın diye ısıyı 150'ye getirdik.)
3. Piştikten sonra kekin yüzeyine birçok yerinden bıçak veya kürdan batırın ve 4 yemek kaşığı limon suyunu üzerine gezdirin. Keki soğumaya bırakın. Pudra şekerini, geri kalan limon suyu ve rendesiyle karıştırıp keke sürün. (isterseniz üstünü de ince limon dilimleriyle süsleyebilirsiniz.)
tarif; mutfak rehberi'nin mayıs 96 sayısından alınma.


ÇOK GÜZEL OLUYOR BU KEK YAPTIM.AMA EN SON PİŞTİKTEN SONRA ÜZERİNE KONULAN LİMON SUYU VE RENDESİ BİRAZ EKŞİ YAPIYOR.O OLMAZSA SÜPER BİR KEK.
Posted by: AYHAN | 23/03/2009 at 10:30
ya yorumlardan okuduğum kadarıyla sitenin sahibi olan hatice hanım çok becerikli elinden herşey gelen bir ablamız acaba kendinden bahsedebilirmi çok merak ediyorum kendisini şimdiden teşekkür ederim
Posted by: emine | 19/03/2009 at 17:39
bn bu keki yaptım bi şeyi tutmadı rezalat oldu
Posted by: hatice | 26/01/2009 at 20:26
İnsanlar açlıktan ölüyor... Rica ediyorum arkadaşlar israf etmeyelim, bir şeyleri çöpe atacağımız zaman açlıktan ölen çocukları bir an olsun getirelim gözümüzün önüne.
Posted by: seçil | 22/01/2009 at 15:42
bu keki ben defalarca yaptim ve cok super oluyor tarifini o kadar cok kisi istedi ki malzemelerini ezbere bilir oldum. siddetle tavsiye derim kesin yapin. ben sadece 2 limon kullaniyorum iki limonun rendesini icinde ve 1 limonun suyunu icine. kalan 1 limonun da yarisini uzerine sikiyorum ve diger yarisini da pudra sekerine ekliyorum.
bu tarifi ekledigin icin sana cok tesekkur ederim hatice internetten denedigim en basarili tarif.
Posted by: dilek | 19/01/2009 at 00:17
limonlu kek süper tavsiye ederim müptelası olabilirsiniz deneyin afiyet olsun
Posted by: betül | 15/01/2009 at 12:53
merhabalar,
siteniz cok güzel
bir sorum olucak limonlu kek ile ilgili:
Yumurta akını kar gibi katılaşana kadar çırpın. Tahta kaşıkla çırpmadan karışıma ekleyin.
yazıyor, yumurta beyazını karışıma ekledikten sonra çırpmayacak mıyım??
karışımın üstünde tabaka gibi durmaz mı ?
teşekkür ederim.
Posted by: zeynep | 15/05/2008 at 11:14
gectigimiz cuma günü camideki manti toplantimiza bu keki yapip götürdüm. ama ben portakal hastasi oldugum icin portakalli yaptim. sadece üzeri icin limon ve pudra sekeri karisimini uyguladim. zaten bu karisimi cogu zaman kullanirim. cok güzel bir kek oldu. herkes tarifini istedi. tavsiye ederim...
Posted by: meryem&alânur | 29/01/2008 at 20:26
Ben 1 saat öne berliner yaptım.Ve mutfakta çok başarılıyımdır.Fakat sonuç rezalet .Bence eksik malzeme veye bir ayrıntı hatası var. yada hamuru bekletme saatlerimiz biraz daha mı uzun tutacağız?
yada kuru maya yerine yaş maya mı kullanacağız?
kabarmadı ,kızarttım fakat içi hamur kalıyor.hamuru ince yaptım olmadı .hamurunda bir agırlık var.
puf puf olmadı. ben lokma tatlısı da yapıyorum .ama öyle olmuyor.
bildiğin sert bir pide.
yapanlar varsa lütfen benimle paylaşsın.
iyi ki misafirlerime yapmadım.her zaman bilmediğim tarıfleri evde eşime yaparım.
eşim bile güldü "ne bu et mi?" dedi...
Posted by: cihan güner | 29/10/2007 at 19:07
hmmm tarif nefis görünüyor, en kısa sürede denemeliyim
Posted by: sibel berber | 17/10/2007 at 22:54
Merhabalar ,
Sitenizi hergün merakla ziyaret ediyorum.
Değişik ve güzel bir site.Tebrik ederim.
Limonlu keki denemek istiyorum işten çıkar çıkmaz malzemeleri tamamlayıp mutfağa gireceğim.
Bir noktaya takıldım tarifde ,
Malzemelerde 9 kaşık limon suyu ve 3 limon kabuğu rendesi var.Limon suyunun 4 kaşığını ve 2 limon kabuğu rendesini içine ekleyeceğim.Piştikten sonra 4 kaşığını üzerine .
sonra kalanınıda pudra şekeri ile karıştırıp süreceğim.
Listede en sondaki ayrı yazılmış 1 limon aklımı karıştırdı.Acaba onu pudra şekeri ile olan bölümdemi kullanacağım.
Şimdiden teşekkür ederim ,
Mail listenize adresimi eklerseniz sevinirim. bende feryal arkadaşımız gibi merak ettim
Posted by: elifnaz | 16/10/2007 at 17:01
benim halam çok seviyor bu kekki şimi de ben bu kekki ona yapıcam tarif için teşekkür ederiz............,
Posted by: lalli | 12/08/2007 at 11:26
arkadaşlar, eğer anneannelerimizin yaptığı gibi kekleri özlüyorsanız, püf noktası şu; her çeşit keke hiç korkmadan kabartma tozu ile birlikte bir çay kaşığı da karbonat ekleyin.ben her yaptığım keke mutlaka ekliyorum, özlediğiniz kek tadını yakalayacaksınız, emin olabilirsiniz.
Posted by: esin | 25/07/2007 at 16:21
merhaba hatice hanım tarıfınızı onuncu denememdir cok begenıyoruz. cok lezzetlı bır kek. tesekkurler tarıf ıcın..
http://ananeninkuzusu.blogcu.com/3537722/
Posted by: banu gökşin | 08/07/2007 at 21:27
ben limonlu keki yaptim ama acimsi tadi vardi.kabarmasi felan cok guzeldi.anliyamadim.yarin arkadaslar gelecek ve keki yapmaya dusunuyorum.bana cvp verirseniz sevinirim.
Posted by: CIGDEM B | 26/05/2007 at 13:52
Gülseren Günaydın
Verdiğin bilgi için teşekkür ederim. Bir dahaki sefere böyle deneyeceğim. Sonucu yazarım.
Ama margarinle şeker nasıl köpük köpük çırpılır merak ediyorum. Margarini iyice sıvı hale gelene kadar eritmek mi gerekiyor acaba? Haticeden veya gerçekten denemiş bilen diğer arkadaşlardan cevap bekliyorum...
Tüm arkadaşlara iyi günler diliyorum.
Nurcan Ekşioğlu
Posted by: NURCAN EKŞİOĞLU | 24/05/2007 at 08:51
Sevgili Hatice
Sana uzun bir aradan sonra tekrar merhaba diyebildiğim için mutluluk duyuyorum.
Artık sorulara cevap vermiyor musun? Sanırım zaman yetersizliğinden dolayı elinde olmadan aksıyor. Ben de bir süredir işlerimin yoğunluğundan güncel takip edemez oldum. Ama tariflerini zevkle denemeye devam ediyorum. Güncelliği kaçırmaktan hoşlanmıyorum ve bir kez kaçırınca da tekrar yakalamak zor oluyor.
Cevabını sabırsızlıkla bekleyeceğim...Kendine iyi bak, hoşçakal...iyi akşamlar...
Ahmet Bey sütlü nuriyeyi hiç bilmiyorum ve dolayısı ile de yapmadım. Neden sordunuz merak ettim? Cevabınızı bekliyorum...
Posted by: NURCAN EKŞİOĞLU | 20/03/2007 at 16:49
Hatice geçen gün kızımın doğum gününde rulo pasta ve arap kurabiyeyi yaptım.Çok güzel oldular şimdi birkaç kişi benden tarif istiyor.Tariflerin için teşekkür eder yeni tarifler bekleriz.Nurcan bende katı yağdan hoşlanmıyorum önceleri sıvıyağla margarini karıştırıyordum.Şimdi sadece bu keke 1 su bardağı sıvıyağ ekliyorum inan çok güzel oluyor.HERKESE SEVGİLER
Posted by: gülseren | 16/03/2007 at 12:43
sütlü nuriyede yapabiliyormusun
Posted by: ahmet ekşioğlu | 21/02/2007 at 17:50
Merhaba Hatice
Kardeşimin Mersinde oturan bir arkadaşı bolca limon gönderdi bize. Nasıl değerlendirelim diye düşünürken bu keki hatırladım. Dün çok heveslenerek denedim.
Daha önce yaptığım bütün kekler çok iyi oldu, hepsinin yorumlarını da yazdım.
Margarinle şekeri çırpamadım, margarinin çok iyi mi erimesi gerekiyordu? (benimki sadece oda sıcaklığında idi) Mikserin gücü bile yetmedi karıştırmaya, köpük köpük olmasını bırakın karışımı kasenin içinde çevirmekte zorlandım, çok hayal kırıklığına uğradım, sonra biraz ocağın üstünde eritmeye çalıştım, yine olmadı ama devam ettim, limon suyu ve yumurtalar sayesinde biraz yumuşadı ama yazdığın gibi köpük köpük olmadı,baktım olmuyor sadece iyi karıştırmaya gayret ettim bende. Hatice sana ve yapanlara soruyorum, içinde hiç bir sıvı yokken nasıl köpük köpük çırpabildiniz?
Hamuru da diğer kek hamurları gibi yumuşak ve akışkan bir hamur olmadı, kaşık yardımı ile tepsiye yayabildim. Sizlerin de böylemi oldu?
Sonuna kadar yapıp pişirdim tadı ve kabarması iyi oldu. Yiyenler çok beğendi. Bana bir parça şekeri fazla gibi geldi, bir dahakine azaltacağım miktarını.
Portakallı keki, portakal yerine limon ile yapsam olur herhalde değil mi?
Çünkü limonlunun katı margarin miktarı çok fazla, sıvı yağ ile de olur mu? Olur dersen sıvı yağ ile yapacağım ikincisini, yoksa tekrar yapmak istemiyorum.
Cevabını sabırsızlıkla bekleyeceğim, hoşçakal...
Sevgilerimle,
Nurcan Ekşioğlu
Posted by: NURCAN EKŞİOĞLU | 06/02/2007 at 16:15
merhaba;
bu siteyi keşfedeli 3 ay bile olmadı galiba :) ben 22 yaşındayım ve evin kekçi başışıyım :) şu ana kadar siteden "LİMONLU KEK-HAVUÇLU KEK-ISPANAKLI PASTA-ALACALI KEK" tariflerini yaptım :) ve 2 şey öğrendim 1- bu sitedeki tariflere gözüm kapalı güvenebilirim
2-tariflere aynen ama aynen uyulması gerektiği :)
Mesela ilk yaptığım limonlu kek enfesti tarifde ne diyorsa onu yaptım sonra 2. yaptığımda yumurtanın beyazını ve sarısını aynı anda karışıma ekledim ve sonuç çok kötü oldu ben bile yiyemedim aynen çöpe :( evvelsi gün tekrar yaptım ve hemen bitti :) yoğun istek üzerine birazdan tekrar yapacağım :)
Posted by: gamze | 07/01/2007 at 14:21
ya benim kekim olmadı sıvı oldu daha doğrusu pişmedi badem koymadığımdan dolayı olabilirmi
Posted by: cagla | 06/12/2006 at 16:39
Bu tarifi denedim, gayet guzel oldu. Sadece evdeki malzemelerle yapilabilacak orjinal bir traif.
Posted by: ayse | 22/11/2006 at 04:49
hatice hanım sevgiler öncelikle!sitenizi sıklıkla ziyaret ediorum.yeni evliyim ve pratik kazanmaya çalışıorum sayenizde.bi çok ana yemeği sizden öğrendim.çok teşekkür ederim.ama eşimin haberi yok tabi.gerçi yakalandım geçen gün tarife bakarken :)bana çok acil olarak çok pratik pasta tarifi gerekiyor.kek olarak limonlu keki yapıcam umarım becerebilirim.pasta olarak da yardımcı olursanız çok sevinirim.
Posted by: gül günerergin | 09/06/2006 at 11:30
gecen hafta bu keki denedim ve cok sevdim, ben eksi-tatli seylere genelde bayilirim. esim de cok lezzetli buldu bu keki. ben sadece ek olarak kuru uzum ekledim, bana gore cok yakisti.
sagolasin, Haticecim!
Posted by: Yelena | 19/05/2006 at 10:04
bu kek kabarması konusunda bir noktaya dikkat çekmek istiyorum: Fırının kapağı... Ben kek yaparken özellikle ilk 20 dakika kapağı açmıyorum. Bu süre kekin üstünün kabuk tutmasıyla da oratılı olabilir. Konunun üzerinden epey zaman geçmiş ama paylaşmak istedim.
Posted by: nesrin | 18/02/2006 at 17:22
Hatice hanim ben cok az yorum yazmama ragmen portakal agaci nin surekli takipcisiyim.Cogu tarifini denedim ve mukemmel sonuclar aldim.6 aylik evliyim ,mutfak isinde yeniyim sayende artik cok guzel yemekler ve pastalar yapiyorum.Bu yuzden cok cok size minnettarim.Ama dun limonlu kek tarifini yaptim cok guzel kabardi ve pisti ama tadi acimsi gibi oldu tam olarak anlamadim ama sanirim limon kabuklarini biraz buyuk rendeledim acaba onlar yuzunden mi ? oldu diye dusunuyorum.Tekrar yapmak istiyorum bu tarifi ama cesaret edemiyorum.Neden boyle oldu acaba ? Bide bu tarifte limon kabugu kullanmasam daha fazla limon suyu kullansam olur mu acaba ? BASARILARINIZIN DEVAMINI DILERIM. GORUSMEK UZERE.
Posted by: YILDIZ | 06/09/2005 at 17:35
Haticecim,bu tarif bana Rus kekini cok hatirlatti, hatta sana gondermeyi dusunuyordum, fakat biraz degisik, biz kabartma tozunu kullanmiyoruz ve icine kuru uzum ilave ediyoruz. Gonderirim yine de. Benim bir tavsiyem var - bu tur kekler uzun yuksek kaliplarda cok daha guzel gorunuyorlar, Tefal'in guzel bir kalibi var, hem de non-stick.
Bu tarifi de deneyecegim, merak ettim.
Posted by: Yelena | 22/07/2005 at 23:41
değerli hatice hanım, yakın zamanda tanıdığım portakal ağacı sitesinin ben de müdavimi oldum sanırım. Son derece samimi ve faydalı bir site. Tariflerin pek çoğunu yemek ve pasta tarif defterime ekledim. Size en kısa zamanda resimli tarifler göndermeyi istiyorum. Beni de mail grubuna dahil ederseniz sevinirim. Limonlu kek hoş bir tarif. En kısa zamanda deneyeceğim, selamlar
Posted by: fatma demirel | 30/05/2005 at 17:34
çok güzel bir site
Posted by: necla | 30/05/2005 at 16:51
rica ederim çiğdem, güzel iltifatlarınla mahçup ettin beni inan..:) bende senin bu kekle ilgili önerine buzluğunda her daim 7-8 poşet ayıklanmış vişnesi olan biri olarak çok sevindim:) nedense kek ve pastalara çok yakıştırıyorum ben vişneyi, özellikle çikolata ilavesiyle..
teşekkürler:)
Posted by: hanzade | 09/12/2004 at 15:58
Kesinlikle doğru hanzade, ilgine teşekkür ederim. Zaten kek, pasta konusunda bilgilerinden ben de çok yararlanıyorum, senin reçetelerin bir harikalar, (yeri gelmişken söylemeden geçmeyeyim, dedim) :)
Posted by: cigdem | 09/12/2004 at 15:52
teşekkürler hanzade:)
Posted by: n.a. | 09/12/2004 at 15:12
n.a., ben cevap vereyim, muhtemelen dibe çökmesin diye..genelde keklerde ilave malzemeler (kuru meyva,kuru uzüm vb.) unlanarak konuluyorki dibe çökmesinler..
umarım doğru cvp vermişimdir çiğdem:)
sevgiler,
Posted by: hanzade | 09/12/2004 at 14:15
çiğdem vişneler neden unlanıyor? bilgi verirsen sevinirim..
Posted by: n.a | 09/12/2004 at 14:05
Yasemin, Ebruya katiliyorum. eger butun keklerin kabarmiyorsa firindan olabilir buyuk ihtimalle. bende senelerce kurabiye yapamamistim. Firini degistirince ben ne marifetliymisim demeye basladim :) buyuk ocakli firinlar genelde bu tur pastalarda (belki her firin ayni degildir ama) pek basarili olmuyorlar. mini yada midi firinlar daha iyi isindigi icin guzel pisiriyo olabilir. bende konunun uzmani gibi konustum kusura bakma :)
Aysencim karaorman pastasi burda var. http://teatime.blogs.com/turkce/kek_pasta_vs/index.html
Posted by: gulcin | 09/12/2004 at 13:54
Çiğdem, kara orman pastasının tarifini verir misin?
Posted by: Ayşen | 09/12/2004 at 13:38
Vişne seven, dört mevsim derin dondurucusunda bulunduran ve kara orman pastası dışında da kullanmak isteyenlere iyi bir haberim var. Hatice limonlu kekin dün vişneli kek oldu :) Daha önce limonlu denediğim tarifindeki limon suyu yerine vişne suyu kullandım ve harcın içine bir avuç kadar dondurulmuş, kıyılmış vişne koydum (tabii unlayarak) iyi olacağından önce kuşkuluydum ama çok başarılı oldu.. Tariflerin o kadar sağlam ki, güvenle hayalgücümü serbest bırakabiliyorum. Paylaşmak istedim. Sevgilerle
Posted by: cigdem | 09/12/2004 at 13:01
merhaba Yasemin, kabarmayan kekler insanın tüm hevesini kırıyor. benim keklerde kullandığım bana göre işe yaradığını düşündüğüm bir püf noktası vermek isterim sana. kabartma tozunun yanında yarım çay kaşığı karbonata 1-2 damla limon sıkıyorum ve fırına vermeden önce son karıştırmada keke katıyorum. keklerin güzel kabarmasına yardımcı oluyor denmişti. buda işe yaramazsa Ebruya katılacağım fırınını değiştirmeyi düşünebilirsin. kolay gelsin.
Posted by: Nisan | 04/12/2004 at 16:30
yasemin; aslinda bunun sebebi sadece firinin da olabiir biliyo musun ? benim kayinvalidem cok iyi yemek yapar. yillarca yaptigi kekler direkt cope gitmis. firinini degistirene kadar yani :) bi hatirlatmak istedim.
Posted by: ebru ayis | 04/12/2004 at 02:00
merhaba arkadaslar
bu aksam 2. kez denedim limonlu keki
herseyi olmasi gerektigi gibi yapmaya calistim, oda sicakliginda yumurtalar, margarin, iyice cirpilan seker, firinin kapagi acilmayacak vs vs
ancak kekim yine kabarmadiiii:(
tadi mukemmeldi, limonu fazla koydum birazda portakal suyu ekledim eksimsi super bir tadi olmus ama kabarik kocaman bir kek olmadi.:(
biri bana super kabarik kek yapmanin puf noktalarini yazabilirmi??
sibel?? seni bekliyorum :)
sevgilerimle
Posted by: yasemin | 04/12/2004 at 01:00
Yasemin,seni biraz daha güdülemesini umarak yazıyorum.. limonlu kek, benim de portakal ağacından denediğim ilk kek tarifi . Ve biliyor musun harika oldu. Dediğin gibi hayatımda yediğim en iyi ve özellikle en hafif keklerden biri oldu. O yüzden bence de bir kere daha denemelisin. Buna değer.. Üstelik Sibel de sana yardım etmek için hazır olduğunu söylüyor. Haddini bilmezlik adletmezseniz kekinin pişme sıkıntısını giderebilecek bir de fikrim var: Acaba fırınını önceden ısıtmamış olabilir misin? Keki pişirirken fırının önceden ısıtılmış olması önemli. Bunun anlamı fırının her yeri ayarlanan ısıya ulaşmış olmalı demek, bunun için 5-10 dakika önceden fırını ısıtmak yeterli oluyor.
Posted by: cigdem | 02/12/2004 at 15:21
Sevgili Yasemin, bana Portakal Ağacı'na yazdığım ilk kek yorumumu hatırlattın. Şu kadarını söyleyeyim, benim denemem daha berbat üstelik komikti:)) Hiç canını sıkma, eğer gerçekten severek-isteyerek yapıyorsan brkaç deneme sonrası sen de ustalaşacaksın emin ol. Sana başlangıç olarak teflon bir kek kalıbı almanı öneriyorum, hem pişirmek hem kalıptan çıkarmak için çok kullanışlılar. Sonra da çok sevdiğin limonlu keki bir kez daha dene bakalım ne olacak? Ama Tamer yine evde olsun, sonra senin yaptığına inanmayabilir:)(Kek pişirmenin altın kurallarına uymayı da unutma. Ben sana yardımcı olmaya hazırım, haberin olsun.)
Posted by: Sibel | 02/12/2004 at 14:25
aysencigim cok haklisin
bnde senin gibi dusunuyorum
ben 3 yillik evliyim, birde bebgim var 8 aylik
yemek konusunda 3 yildir tecrube sahibi oldum, severek yapiyorum. ancak hamurisi konusunda zayifim.
cunku calisiyordum 8 ay oncesine kadar. ee dogal olarak cok fazla gunduz olan kekli borekli davetlere katilamadim. genelde misafirlerimi aksam yemegine agirlardim. acikcasi kilo sorunum da vardi ve hep cok sevmeme ragmen ertelemistim kek, tatli, pasta ogrenme fikrini. simdi ideal kiloma ulastim ve karar verdim aksamlari cayin yanina birseyler yapmaya. portakalagaci da cok yardimci oldu bana bu konuda. hepinize tesekkurler...
tameri mutfaga sokma konusunda haklisin ancak pek sicak bakmayacagindan eminim.
sevgilerimle...
Posted by: yasemin | 02/12/2004 at 14:06
Yasemin'ciğim,daha yeni evlisin,sanırım evlenmeden önce mutfakla pek haşır neşir olmamışsın.Bana sanki sen mutfağa "ben yapamam,şimdi neler olacak bakalım"diye giriyormuşsun gibi geliyor. Yeni denemelerinde Tamer'i de mutfağa alsan birlikte yapsanız daha iyi olmaz mı?Mutfak işi ya da ev işleri sadece bayanları ilgilendirmiyor ki.Tamer'le birlikte yemek denemelerini yaparsanız,hem ikiniz aynı zamanda öğrenirsiniz,hem de denemeler daha zevkli hale gelir.Yaptıklarınızı severek yapmayı öğrenirseniz,göreceksin ne güzel şeyler ortaya çıkacak.Bana kızma emi...
Posted by: Ayşen | 02/12/2004 at 13:30
merhaba hatice
dun aksam bugune kadar hic beceremedigim ancak sitede gordugum icin tarifi tam anlamiyla uygularsam guzel sonuc alacagima emin oldugum limonlu keki denedim. kabus gibiydi. malzemeleri hazirladim. ozenle teker teker karistirdim. kaliba doktum (pasabahce borcam kek kalibi) firina verdim. tam 1 saat!! pisirmeye ugrastim. ustu yandi. folyo ile kapadim ustunu bu kez altida yanmaya basladi. evin ici yanik kokuyor ama bicagi batiriyorum kek hala sivi. kenarlar pismis super ancak tam ortasi asla pismiyor. artik tamer yanik kokusunu duyunca "amac kek yemekse ben gidip kek alip geliyorum, bu kokuya daha fazla dayanamayacagim ne yapmak istiyorsun" deyince bende keki firindan aldim. biraz sogudu bir kestim ki ici cig :( kenarlari cok lezizdi. tabii ic kismi cunku ustu ve alti komur gibiydi. kabus gibiydi. emeklerim bosa gitti. bir porsiyon kadar kurtarabildim. ama bisey soyliyeyimmi yedigim en leziz kekti. o yeter iste...
paylasmak istedim. sanirim sorun kalipta, bir arkadasimla paylastim o da ayni seyi yasdiklarini soyledi.
bilginize...
Posted by: yasemin | 02/12/2004 at 12:58
limonlu keki üstüne karışımı sürmeden ikram ettim.çok güzel oldu.hazır olanı zaten severdim.bu ondan daha güzel...
Posted by: ayşen | 27/09/2004 at 12:29
elif teşekkürler yazdıkların için. ismini de listeye eklerim.
Posted by: hatice | 21/09/2004 at 22:18
merhabalar;
bende gecen gun visneli ıslak keki denemisdim.. super oldu... gercekten cok guzel bir site.. sizin siteyi hergun is yerinde okuyurom ve okudukca midem acikiyor ve kafamdan bir suru pasta tarfileri geciyor..hatice hanim, beni de mail listenizi eklermisiniz ..
Sevgiler
Posted by: Elif | 21/09/2004 at 15:34
Berliner annemin ilk denediği tariflerden olduğu için küçüklüğümden beri bilirim. O yüzden bir yorum yazmak istedim. Denemek isteyenler için Ayşen'in verdiği tarif doğru ve güzel. Almanya'da da böyle yapılıyor. Tarifi anneme göstermek için eve götürdüm; annem tariften farklı olarak sadece tereyağını biraz daha az (50 g) koyduğunu, yumurta sarısını da 2 adet kullandığını söyledi. Bir de hamuru kızartmak için yuvarlak parçalara ayırırken su bardağı kullanıyormuş, böylece düzgün ve aynı boyda berliner elde ediliyor. Şırınga olayı da hiç zor değil, cesaretle denemekte fayda var derim. Ben ilk denemede başarılı olamadım ama o zaman çok küçüktüm:)
Posted by: Sibel | 21/09/2004 at 08:07