Kolay Pide ve Kahvaltılık Ezme
2 Çocukla Doğu Karadeniz: Ayder, Sümela, Uzungöl, Gürcistan

2 Çocukla Doğu Karadeniz: Artvin, Şavşat

Geçen hafta aylar öncesinden planlarını yaptığımız mini doğu karadeniz turunu yaptık. Doğrusu son ana kadar "bu haldeyken gitmesek mi?" diye düşünsek de Şavşat'ta bizi bekleyen arkadaşlarımızın hatrına gözümüzü karartıp yola çıktık. Artık nasıl kararmışsa gözümüz bir ara Gürcistan'a bile gittik geldik! Gezdiğimiz yerlerin hepsini yazmaya çalışacağım ama ilk sıra bizi kendine en çok hayran bırakan Şavşat'ta.

Uçağımızın 5 saat! rötar yapması yüzünden Şavşat'a yere gece yarısı yorgunluktan ölmüş bir halde varınca doğrusu yolculuğa çıktığım için çok pişman olmuştum ama sabah uyanıp bu manzarayla karşılaşınca "iyiki gelmişiz!" dedim.

Bir zamanlar siteye en çok eklediğim şey makro çiçek & böcek fotoğraflarıydı...

Bu gezide bu sevgimi yeniden hatırladım...

Ayşe İkbal'in boş kaldığında oyalanabildiği tek şey resim yapmak...

İnsanın saatlerce yeşilin bambaşka tonlarını seyre dalası geliyor Şavşat'ta...

Şavşat'ın en gizli ve büyüleyici güzelliği Karagöl...

Kaymak ile yapılan meşhur gevreği...

alabalığı...

eriştesi...

ve peynir eritmesi.

bunlar da Şavşat'ın yayla köylerinden her ayrılışımızda "anne köyümüze dönelim!!!" diye ağlayan, İstanbul'a gelince hala, bizi orada büyük bir misafirperverlik ile ağırlayan eşimin lise arkadaşını ve kıymetli eşini sorup duranlar...

Ulaşım ve Konaklama: Biz ulaşım için Kars'a uçakla gidip oradan araba ile Şavşat'a gittik. Şavşat'ta Laşet Ahşap Evleri'nde ve Karagöl Tesisleri'nde kaldık. Detaylı bilgiyi tesislerin sitelerindeki telefon numaralarından alabilirsiniz.

Comments

şavşat bizim memleketimiz çok iyi bilirim peynir eritmesi gevrek erişte bunlar benimde özlediğim lezzetler inşallah bende bayramda oralarda olacağım

nekadar güzel yerler benim memleketim ama daha hiç gitmedim Artvine. Bişey sorcaktım eşiniz tv de program yapıyormu sizin TRT 4 de ismi yazıyodu yoksa isim benzerliğimi

merhaba hatice hanım artvin şavşat karagöl llaşetin güzel balıkları mis gibi bir hava yeşillik o karagöldeki dev ağaçlar turuncu balıklar resimlerinize bakınca tekrar gittim oralara herkesin gitmesi görmesi gereken yerler farklı bir dünya karadeniz çoçuklarla yorucu olabiliyor ama sizinde dediğiniz gibi gittiğinize değiyor :) akaradan otobüste var gitmek isteyenlere lüks artvin yeşil artvin di sanırım firmalar

Verify your Comment

Previewing your Comment

This is only a preview. Your comment has not yet been posted.

Working...
Your comment could not be posted. Error type:
Your comment has been posted. Post another comment

The letters and numbers you entered did not match the image. Please try again.

As a final step before posting your comment, enter the letters and numbers you see in the image below. This prevents automated programs from posting comments.

Having trouble reading this image? View an alternate.